بیو پرینت

به بیان ساده، به پرینت بافت های زنده، بیو پرینت می گویند. تکنیک هایی که این عمل را ممکن می سازد واقعاً اعجاب آور هستند.
 
اول از همه سلول های بافت مورد نظر از فرد دهنده به محیط کشت منتقل می شوند و تحت شرایطی آنها را به مرحله ی تکثیر می رسانند. زمانی که تعداد سلول ها به مقدار کفایت رسید، آنها را وارد کارتریج پرینتر های سه بعدی می کنند. البته این پرینتر ها دقیقا همان پرینتر های سه بعدی که ما کم و بیش می شناسیم نیستند و بسیار پیشرفته تر هستند. از اینجا به بعد، پرینتر سه بعدی همانند هر پرینت سه بعدی دیگر از سلول ها به عنوان ماده ی اولیه استفاده می کند.
 
در این فرآیند سلول ها به صورت لایه ای روی هم پرینت می شوند. در بین لایه ها از ژل های مخصوص و یا مواد قندی استفاده می شود. گاهی هم از یک قالب مخصوص برای شکل گیری بهتر بافت استفاده می گردد.
 
بعد از این که بافت مورد نظر پرینتر سه بعدی شد، لایه های سلولی دوباره شروع به رشد و تکثیر می کنند. در این فرآیند فضاهای خالی بافت پر شده و ساختار آن، به شکل واقعی نزدیک تر می گردد. زمانی که بافت مورد نظر به اندازه ی کافی به بلوغ رسید، می توان آن را برای مصارف آزمایشگاهی و یا پیوند به افراد استفاده کرد.

 

قفل دیجیتال گیت من

فل دیجیتال گیت من یکی از بهترین برندهای قفل در کره جنوبی به حساب می آید. خدمات پس از فروش استثنایی، کیفیت تولید بسیار خوب و امنیت این نوع قفل دیجیتال باعث شده تا در کنار برندهایی مانند سامسونگ از استقبال فراوانی برخوردار باشد. این برند کره ای طیف گسترده ای از محصولات پیشرفته را ارائه می دهد که هدف آن ها، ایجاد یک سبک زندگی امن و راحت برای صاحبان خانه و کسب و کار در سراسر جهان می باشد.
 
روش های دسترسی به قفل دیجیتال گیت من
مدل های نختلف قفل دیجیتال گیت من مانند سایر زیر مجموعه های شرکت ASSA ABLOY از طیف گسترده ای از روش های دسترسی برخوردار می باشند. روش های رایج دسترسی به این نوع قفل هوشمند های دیجیتال ، رمز عبوری، کارت و یا اثر انگشت است. در این بین رمز عبوری در اکثر مدل های قفل GATEMAN مشترک بوده و همراه با یکی از روش های دسترسی توسط کارت و یا اثر انگشت به کار می رود.

لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب

نکته‌ای که باید به خاطر داشت این است که برای بهره‌مندی از سیستم‌های تصفیه آب حتما نمی‌بایست آب، غیر قابل شرب تشخیص داده شود. برای مثال بسیاری از شهروندان از مزه ناشی از کلر بالای آب که در تصفیه خانه‌ها برای ضدعفونی کردن آب اعمال می‌شود، بیزارند. همچنین به دلیل عبور آب از مسیر طولانی لوله‌های شهری، انواع آلودگی‌ها مانند انواع رسوبات و فلزات سنگین مانند سرب جذب آب می‌شود که برای سلامتی مضر است و خطر ابتلا به سنگ‌های کلیوی را افزایش می‌دهد. همچنین به دلیل نگهداری آب در مخازن توزیع ممکن است عناصر آلی آب به واسطه رشد باکتری و جلبک افزایش یابد. این آلودگی‌ها را می‌توان به وسیله دستگاه تصفیه آب خانگی که چندان نیز گران قیمت نیستند به کلی از بین برد.