دیوار گچی پیش ساخته

استفاده کردن از این سازه‌ها باعث می‌شود که وزن نهایی سازه کمتر شود و این موضوع باعث می‌شود که سازه‌ای سبک و مقاوم در برابر زلزله داشت. پانل‌های گچی یا گچبرگ هایی که برای ساخت این دیوارها استفاده می‌شوند قالبا به شکل مکعب و مستطیل شکل هستند و به دلیل شکل هندسی که دارند زمانی که در کنار هم قرار می‌گیرند، یک دیوار جداکننده سبک را می‌سازند که با به هم متصل شدن بلوک‌های گچی و چسباندن آنها به هم با استفاده از چسبی مخصوص انجام شده است. 

برای ساخت یک دیوار گچی با این مصالح لازم است که آنها را به وسیله چسب مخصوصی که از مخلوطی از گچی و... ساخته شده است به هم متصل کرد تا جایی که به شکل یک دیوار جداکننده در آید. سپس می‌توان روی آنها را با استفاده از رنگ یا تزئیناتی که مخصوص برای گچ است پوشاند، همچنین تایل گچی مختلفی با رنگ‌های متنوع هم در بازار به وجود می‌آیند که علاوه بر زیبایی که دارند از نوع عایق حرارت، عایق رطوبت، عایق صوت و یا آکوستیک هستند که انتخاب خوبی برای همه هستند.

کاربرد دیوار گچی پیش ساخته

دیوارهای گچی پیش ساخته دارای طیف وسیعی از کاربردها هستند و می‌توان از آنها برای کابردهای گوناگونی استفاده کرد، مهمترین کاربرد این دیوارها ساخت دیوارهای جداکننده یا همان دیوارهای غیر باربر است که برای جدا کردن دو بخش از یک اتاق استفاده می‌شود.

نحوه نصب دیوار گچی پیش ساخته به چه شکلی است؟

برای نصب کردن دیوارهای گچی آماده باید نحوه انجام کار را بدانید تا نتیجه کاری که انجام می‌دهید دقیقا مطابق با خواسته باشد در ادامه اموزش مرحله به مرحله نصب پانل‌های گچی پیش ساخته بررسی می‌شود:

1.    در ابتدا برای نصب کردن دیوارها، محل نصب را کاملا خط کشی کنید
2.    سپس با استفاده از یک ملات آن را شمشه گیری کنید تا جایی که می‌خواهید دیوار را بسیازید تراز شود.
3.    برای اینکه دیواری که می‌سازید کاملا منطبق باشد، گاهی لازم است که برخی از آنها را با استفاده از اره چوب بری و یا سنگ بر نصف کنید و برش بزنید.
4.    حال پنل‌هایی که در اندازه دلخواه بریده شده‌اند و دقیقا به اندازه دیوار هستند را به وسیله چسبی مخصوص به هم متصل کنید تا دیوار مورد نظر ساخته شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.