دیوار گچی پیش ساخته

استفاده کردن از این سازه‌ها باعث می‌شود که وزن نهایی سازه کمتر شود و این موضوع باعث می‌شود که سازه‌ای سبک و مقاوم در برابر زلزله داشت. پانل‌های گچی یا گچبرگ هایی که برای ساخت این دیوارها استفاده می‌شوند قالبا به شکل مکعب و مستطیل شکل هستند و به دلیل شکل هندسی که دارند زمانی که در کنار هم قرار می‌گیرند، یک دیوار جداکننده سبک را می‌سازند که با به هم متصل شدن بلوک‌های گچی و چسباندن آنها به هم با استفاده از چسبی مخصوص انجام شده است. 

برای ساخت یک دیوار گچی با این مصالح لازم است که آنها را به وسیله چسب مخصوصی که از مخلوطی از گچی و... ساخته شده است به هم متصل کرد تا جایی که به شکل یک دیوار جداکننده در آید. سپس می‌توان روی آنها را با استفاده از رنگ یا تزئیناتی که مخصوص برای گچ است پوشاند، همچنین تایل گچی مختلفی با رنگ‌های متنوع هم در بازار به وجود می‌آیند که علاوه بر زیبایی که دارند از نوع عایق حرارت، عایق رطوبت، عایق صوت و یا آکوستیک هستند که انتخاب خوبی برای همه هستند.

کاربرد دیوار گچی پیش ساخته

دیوارهای گچی پیش ساخته دارای طیف وسیعی از کاربردها هستند و می‌توان از آنها برای کابردهای گوناگونی استفاده کرد، مهمترین کاربرد این دیوارها ساخت دیوارهای جداکننده یا همان دیوارهای غیر باربر است که برای جدا کردن دو بخش از یک اتاق استفاده می‌شود.

نحوه نصب دیوار گچی پیش ساخته به چه شکلی است؟

برای نصب کردن دیوارهای گچی آماده باید نحوه انجام کار را بدانید تا نتیجه کاری که انجام می‌دهید دقیقا مطابق با خواسته باشد در ادامه اموزش مرحله به مرحله نصب پانل‌های گچی پیش ساخته بررسی می‌شود:

1.    در ابتدا برای نصب کردن دیوارها، محل نصب را کاملا خط کشی کنید
2.    سپس با استفاده از یک ملات آن را شمشه گیری کنید تا جایی که می‌خواهید دیوار را بسیازید تراز شود.
3.    برای اینکه دیواری که می‌سازید کاملا منطبق باشد، گاهی لازم است که برخی از آنها را با استفاده از اره چوب بری و یا سنگ بر نصف کنید و برش بزنید.
4.    حال پنل‌هایی که در اندازه دلخواه بریده شده‌اند و دقیقا به اندازه دیوار هستند را به وسیله چسبی مخصوص به هم متصل کنید تا دیوار مورد نظر ساخته شود.


نحوه زیرسازی سقف کاذب


جهت زیرسازی سقف کاذب در ابتدا باید روی سقف را با استفاده از متریال استاد یا راند لایه پوشی کرد تا بتوان شبکه زیرساخت را روی آن نصب کرد.

پس از اینکه دیوار را با استفاده از این متریال پوشاندید، باید زیرسازی سقف دوم یا همان سقف کاذب را اعمال کنید، برای اینکار از با استفاده از پروفیل سازه که میتواند از جنس پروفیل گالوانیزه باشد، یک شبکه زیرسازی ایجاد کرد، برای متصل کردن این پروفیل ها بهم باید از پیچ سازه استفاده شود، و جایی که امکان اتصال پیچ نیست میتوان از میخ استفاده نمود، برای سهولت اینکار میتوانید از تفنگ میخکوب استفاده کنید.

پس از اینکه زیرسازی فولادی را روی سقف نصب کردید، نوبت به آن میرسد که فایبر سمنت بردها را نصب کنید، تایل های فایبر سمنت که از جنس سیمانی و الیاف دار ساخته شده اند و برای متصل کردن آنها به زیر ساز فلزی باید از پیچ پانل استفاده کرد. تا بنوان پانل های سیمانی را به سازه ها متصل کرد.

پمپ گریز از مرکز


 (به انگلیسی: Centrifugal pump) سازوکار پمپ گریز پمپیران از مرکز براساس نیروی گریز از مرکز است بدین صورت که مایع به مرکز پمپ و پای پره‌های پروانه وارد می‌شود. (در اثر کاهش فشار در این ناحیه) پروانه توسط الکتروموتور با سرعت بالا دوران می‌کند و مایع قرارگرفته در بین پره‌های پروانه همراه با آن به دوران در می‌آید لذا انرژی جنبشی آن افزایش می‌یابد و در اثر نیروی گریز از مرکز به طرف خارج پرتاب می‌شود و پوسته پمپ را پر از سیال می‌کند. در نهایت انرژی جنبشی مایع به دلیل طراحی خاص مجرای خروجی پمپ به انرژی پتانسیل فشار تبدیل می‌گردد.

تصویری از یک پمپ سانتریفیوژ (گریز از مرکز)

برای افزایش فشار مایعات استفاده می‌شود. این پمپ ممکن است، یک یا چند طبقه، تک‌مکشه، محفظه با برش شعاعی، مخصوص نصب عمودی. در مواردی بسته به تعداد طبقات و اندازه موتور می‌تواند به صورت افقی یا مایل نیز نصب شود. پروانه‌ها به صورت جریان شعاعی یا مختلط بوده و قابل تراش می‌باشند. محفظه طبقات پمپ‌های جریان شعاعی توسط بست طبقات و محفظه طبقات پمپ‌های جریان مختلط توسط پیچ‌های دو سر به یکدیگر متصل می‌شوند. محفظه مکش بین موتور و پمپ توسط صافی مکش پمپ را در مقابل ذرات درون آب محافظت می‌کند. این نوع پمپ‌ها معمولاً دارای سوپاپ یکطرفه می‌باشند.