آرماتور بندی استخر

اجرای مناسب آرماتور کف استخر از نشست و ترک ترک آن در مدت زمان کوتاه پس از آبیاری استخر جلوگیری می کند. برای ساخت اسکلت سازه استخر ، لازم است پس از انتخاب مکان مهندسی شده ، خاک استاندارد را از محل ساخت و ساز آزمایش کنید. بیشتر محاسبات ساختار استخر باید توسط مهندسان خبره انجام شود. پس از حفاری ، نوبت به تقویت استخر می رسد. طراحی آرماتور در استخر باید به گونه ای مهندسی شود که پس از چند سال باعث نشت ، نشست و ایجاد شکاف در کف استخر نشود. اجرای شبکه های مش باید علاوه بر در نظر گرفتن موقعیت استخر باشد.در ادامه با آرماتور بندی در آموزش ساخت استخر با ما همراه باشید. 


با توجه به اصول تقویت ، استخر دارای دو شبکه است. شبکه اول برای اجرای سیستم لوله کشی و شبکه دوم برای بتن ریزی کف استخر استفاده می شود. معمولاً اندازه ، ابعاد و تعداد میلگردهای موجود در استخر با توجه به اندازه استخر در نظر گرفته می شود. اما معمولاً در ساخت و ساز از میلگرد شماره 10 تا 16 مایل استفاده می شود. نکته بعدی قطر آرماتور است که با قطر بتن ارتباط مستقیم دارد. به این ترتیب باید متناسب با قطر آرماتور ، قطر و ابعاد بتن ریزی بزرگتر در نظر گرفته شود.  با توجه به قیمت میلگرد هزینه اینکار هم متفاوت است. 


چگونه می توان استخر را مسلح کرد


تقویت دیوار استخر


یکی از روش های تقویت دیوار استخر اجرای همزمان آن است که روشی دشوار است و گاهی اوقات اپراتورها را با مشکل روبرو می کند. در عوض ، یکی از ساده ترین روش ها در اجرای میلگرد استخر این است که پس از اتمام آرماتور کف ، میلگردهایی که متناسب با ابعاد دیوار هستند 90 درجه خم شده و سپس با استفاده از سیم تقویت کننده بر روی شبکه های مش کف محکم می شوند. . معمولاً اندازه میلگرد استخر برای دیوار برابر با یک و نیم متر در نظر گرفته می شود. این اندازه متفاوت است و ممکن است بیشتر یا کمتر باشد.


نوع میلگرد مورد نیاز برای انجام آرماتور بندی ارتباط مستقیمی با اندازه استخر دارد. در محاسبات سازه استخر ، آرماتورهای مش کاملاً عمودی به دیوارها متصل می شوند تا از هدر رفتن بتن به جز کف استخر جلوگیری کنند. در مرحله بعدی ، قبل از بتن ریزی ، میله توقف در اطراف و کنار میلگردهای دیواره استخر و بین دو شبکه اعمال می شود. همچنین کلیه لوله ها و اتصالات مورد نیاز در محلی که باید نصب شوند نصب خواهد شد. مرحله بعدی لوله هایی است که باید با استفاده از درپوش یا پلاستیک بسته شوند تا از ورود بتن به لوله ها جلوگیری شود. پس از انجام این مراحل ، کف معمولاً برای بتن ریزی اصلی استخر تهیه می شود. به طور کلی ، درجه در نظر گرفته شده برای این کار سیصد و پنجاه است که مطابق با معیارهای استاندارد و با استفاده از ویبراتور فشرده می شود.


در نقشه بتنی استخر بتونی ، شیب استخر از دیگر موارد مهمی است که در هنگام بتن ریزی انجام می شود. پس از پایان کار بتن ریزی ، کف خشک شده و بتن به مقاومت می رسد ، قبل از تشکیل استخر باید لوله ها و تاسیسات دیگر انجام شود. توصیه می شود در کلیه مراحل کار ، قبل از در نظر گرفتن قیمت مواد و مراحل ، به کیفیت کار توجه داشته باشید تا از هزینه های متعدد یا خسارات سنگین جانی و مالی جلوگیری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.